じろうの公開メモ

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setRenderingEnable


setRenderingEnable

public void setRenderingEnable(boolean enable)
Sets the rendering enable flag of this Node. The effective rendering enable status for this node is the logical AND of the enable flags on this node and all its ancestors. Therefore, the node is disabled if any of its ancestors are. The node's own status has an effect only if all the ancestors are enabled.

If the effective status is true, this node is enabled for rendering; otherwise, it is disabled. Sprite3D, Mesh and Light nodes are turned on and off with this setting, but on Camera nodes it is ignored.

Parameters:
enable - true to enable rendering; false to disable
直訳:表現が可能にするセットはこのNodeを弛ませます。 このノードが論理積であるので、有効な表現が状態を可能にする、このノードとそのすべての先祖で旗を可能にしてください。 したがって、先祖のどれかは障害があれば、ノードが障害があります。 ノードの自己の状態に、すべての先祖が可能にされる場合にだけ、効果があります。

有効な状態が本当であるなら、このノードは表現のために可能にされます。 さもなければ、それは障害があります。 Sprite3D、Mesh、およびLightノードはこの設定でつけたり切ったりされていますが、Cameraノードの上では、それは無視されます。

レンダリングしたり、しなかったり、だとしたらメモリ節約かな